fredag 6 november 2009

Mary Kay's goes Borlaenge...

.....o en annen e hemma o fredagsmyser med kidsen. Gjorde allt klart med Tacobuffén redan igår, förtänksamhet is my middlename, babe...Nämen, face it, 2 (två) fredagströtta young ones på ett överfullt Parkhallen kan inte vara......"alldeles underbart!" men den kan göra dig VANSINNIG!!! Så jag fixade allt redan igår! Hela Tacoköret + ett par rödingar på bolaget. Just utkommen från bolaget får jag ett tel.samtal från Prez som tycker det var länge sen vi gjorde nåt. Han hade ju öppet hus på Skydd & Verktyg, förra helgen, då det var Classic Motor Swap på mässan, och skickade ut ett önskemål om lite HOJAR på parkeringen. INGEN kom... Inte ens jag... Fullt upp med La Familia och TETAB, och Thor var på ishockey i Karlstad. Jaja, man kan inte vara med överallt, jämt. -Känns lite bakvänt med bolaget på en torsdag. säger jag. Men nu sitter jag här, kidsen sover, resterna av Tacon ligger i kylen, rödtjutet har gjort sitt och kaffet med lite Jack´s satt inte helt fel. Kollar på nån framtidsvision med Cuba Gooding Jr och Val Kilmer. Bättre har jag sett...Lagom att blogga till. Tror Second lady är på ingång vid 22.00 efter ett event i Borlänge. Har 8 tim tryckning inbokad i helgen. O Tore har köpt ny Forrrrd. First lady har visst tagit piller mot Grisfebern, mådde schyvens... God be with you, säger vi. Har lite ont i skallen själv, faktiskt... Fick ett par grymma flashbacks här om sistens, från i somras, med hojpackning, samling, avresa, taktikkröka o hela paketet... Fotot under är från samlingen/avfärden till SRF den 4 juni. Niklas på ingång, strax norr om Åsbro. Nyinköpt Electra, o nytaget A-kort. Glad som en sol, efter att på egen hand tagit sig från St. Mellösa.

Fick ett sms 21.30, i lördags, från Snickar-Ubbe: E på Club 700, var eru? Fick dessvärre svara: Sitter i soffan o kollar film med Damen. Vi hade faktiskt tänkt oss upp, både hon och jag, men barnvaktsklientelet är ju rätt snålt, om man säger så.... "Men ska du inte åka upp själv? säger den lilla ängeln. 21.30 alltså, (tror dom går på om 30 min) ingen biljett, taxi finns det inte ekonomi för, cyklar jag hinner jag inte med ENTRÈN. Näe faan, det går fler tåg! Sitter faktiskt och lyssnar på Ralf & the Bunch nu faktiskt, nya plattan e grym!!!



Läste en recension nånstans, "Desolate, låter som ett midsommarfirande ingen vill bli bjuden till..." ASTUNGT!!! Juuuust, provkörde Linus Afrikan, går som ena klocka!!!! Ryker lite från främre cyllen, men som sagt, går wie ein teufel!!!! (som en DJÄVUL! alltså, på ren svenska.) Nu, just nu får jag ett samtal från 2nd Lady på väg hem från Borlänge, hon har fått PUNKA PÅ V70´n! Verkar ha tappat bultlåset i diket... Men Ola är på väg...och nån local hero dyker tydligen upp och visar sig på styva linan! "Sista färden" rasslar förbi på näthinnan... Men nu ere fixat, o Hampus har en Guldstjärna i himlen! Thanks man!!! God night!!!

Inga kommentarer: