lördag 21 november 2009


Jafysatingen vicken vecka!!! Grejsade lite på jobbet i måndagskväll, med vinkelslipen. Utan skyddsglarrer... jamen, ni vet hur det är?...ska bara, o Pontus o Elvis letade ju efter glarrerna i förra veckan o hittade inga (köpa nya kanske...) o jag ska bara o det stack till utav bara helvete! Fick ta fembussen till vårdcentralen... Dr. Bergström plockar ut en liten, liten, liten flisa + en cykel, Monark, var det visst. "Alles Gut!" Jovisst...Funkar till en början, bedövning, men sen ramlar taket in! Fick skjuts hem, sover 18tim! Åter till vårdc. "Verkar ha rost i ögat, verkar behöva borra i ÖGAT! Remiss till Ögon på USÖ, Dr. Bergström bedövar, borrar, och sätter mig framför en LÄSTAVLA! -Skojar du! frågar jag. "Tre översta bokstäverna, stora som elefanter, ser jag nästan. Resten är ena gröt..."Det låter inte bra, men om 24 tim. ska du vara återställd. Hepårre!!! Nu pratar vi torsdag kväll. Fredag morgon: Intet nytt på Västfronten. Same shiiit! Nåväl, 24tim. hade den gode doktorn sagt, o det får jag väl ge honom, men det SER inte bra ut... Styrelsemöte med solbrillor! Känner mig som Stevie Wonder... Fredag kväll, T-24tim. Ringer Ögon. "Hur SER det ut???" -Blir det inte sämre kan du ge det lite tid. "Tyckte den gode Dr. hade lite övertro på sig själv..." -Joo, kan tyckas så." Men nu sitter jag här, lördag 23.30, och det verkar faktiskt FUNKA! Har väl inte högeröga som ett mikroskåp, men vafaan, gamle galten är ju faktiskt 44 barre! Hallelulja!!! Born again!!! Och så ringer Securitas och talar om att det varit inbrott på jobbet! 18.30 lördag kväll. Va är det för inbrottstjyvar???? Nåväl, halvkrossade rutor, larmet har gått, men inget RIKTIGT inbryt. Inte inne i huset alltså. Återställer larmet och åker hem... Ja, alltså, köp skyddsglasögon!!! Skulle besparat mig, TETAB, och ÖGAT mer än vad dom här 3 1/2 dagarna kostade....Jovisst faaan, skulle ju ta Pannan på en liten sväng, typ ESB... Batteriet var tomt. Tjuvar på Volvon. Startar som ett skott!.... O stannar halvvägs innan batteriet har hunnit ladda..... "Sussie! Släng ungarna i bilen o kom hit. PRONTO! Och glöm inte startkablar!!! Jomän, startar som ett skott... Han ju med lite fingång med LaFamilia på St. Holmen oxå! BYE! Ps. osså har jag dragit ned på medicinen jag började med, -07, inte helt rätt vecka....

Inga kommentarer: