fredag 27 november 2009

SRF


Javisst, nu e vi på G!! D.A.D klara. Ska bli kul att se Danish Dynamite Live! Rick Springfield...visste inte att han fortfarande var i livet...Senaste minnet är väl "souls" från LPn (nån som minns LPn?) "Livin` in Oz" från, hör och häpna, 1983! Pastellfärgade "tenniströjor", rutiga Lyle & Scott-lamullströjor, burriga frillor a`la Joey T, marinblå midjekorta Björn Borg-kavajer på boysen och axelpuffar på girlsen blixtrar förbi på näthinnan. Huugah! Låter inte värst METAL...fjoll......Ja, ja, vi var alla barn i början. Nu ere skinbrallor o skitig t-shirt som gäller! Ryktas att den gode Rick fyller 60 i dagarna. HETT! swedenrock...Jovisst kommer jag att stå längst fram!!!! Bigelf TROR jag faktiskt att jag sett en gång. I Örebro faktiskt. Spik-Janne (för han har som ena spik genom underläppen, piercing tror jag ynglingarna kallar det. :-) gillade dom starkt. Det var under Galway-eran, i slutet på -90 talet. Vi hängde runt på Galway In, där legendariska Harry Långqvist, styrde med järnhand, och vi som var stammisar köpte Hof för 20:- och Fernet för 10:-/cl. Bra priser!!! Lirade biljard, drack och gick på Liveband. Köpte förövrigt FXRen av Janne, med aphäng och allt, nån gång -01. Sabaton hade jag inte hört för 1tim sen, men nu har jag det! Inte undra på att dom förbandat åt Lordi...Jaja, min filosofi är ju att om man lyssnar tillräckligt mycket på någonting, typ, indoktrinerar sig själv, så tycker man till slut att det är jävligt bra! Vissa frågetecken dock för Carola, DARIN och Arvingarna. Där tror jag inte hur mycket lyssning som helst gör nån skillnad... Vi väntar med spänning på fler band. Mustasch kanske??? (verkar som hedersmedlem #1, PeO, stannar hemma i år.)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Man får ju lov å säga att det börjar bra, Jorn och D.A.D, nu får man väl hoppas att man kan åka också. Ronnie den gamla geten verkar på, han får väl åka på stålramen ner eller bil med träningsoverall å solhatt. ANC will be there förhoppningsvis med chief of design & fashion.

"Thor"

Anonym sa...

Rick Springfield, Saga visste inte ens att såna artister var verksamma längre, ska bli riktigt kul att se :-)

Tompa

Anonym sa...

..kan hända att jag kommer förbi på en "blixt"-visit under dagarna 4!!!
Finns de plats i nåt tält då??