lördag 15 november 2008

Jaha, då sover dom små grisarna. Själv zippar jag lite rödtjut på bästa Harleymané...
Blir då påmind om Peking MC´s helt fabulösa 40-årsfest i augusti förra året, då följande utspelade sig: Vi (undertecknad, Niklas och President Farbror Bosse) glider in på området, stänger av hojarna och börjar reka tältplats. Ser till min förvåning ansiktet på en snubbe jag träffade på Bengalos party 1 månad tidigare. Han står och vinkar, och mitt inne i kaoset finns det en liten, liten spot, alldeles lagom för vårat 3-manstält. Vi slår läger, öppnar var sin lager, drar igång grillen och Niklas tar, till våra grannars stora förvåning, fram ett st. melitta m. filter, en kaffepotta, en påse med"his finest Jawa"samt hans, numera smått legendariska, rosa! lilla väska med diverse camping-tillbehör... Pannakillen(undertecknad)sitter redan lagom coolt, halvt tillbakalutad i sitt uppblåsbara liggunderlag/fåtölj.
-Men vad i helvete killar, säger snubben, som det inte finns nåt namn på. Han var där med sin son, schysst samvaro, alltså tillbringa helgen ihop med sin son, åkandes en strushovel och, vad jag minns, någon slags sen 80-tals evo, dricka bira, grilla och framför allt, kolla Sveriges goaste gubbar: MUSTASCH! Riktigt elak, jävla, tung, traditionell metall. Ibland blir faktiskt den gode Ralf lite för god kanske. Nu vill jag inte verka vare sig gnällig(närking)eller som nån freakig tonåring som åker länder och riken kring, bara för att se sina idols. Men jag råkar ha sett The big M from Götet några gånger sista året, även om Bosse inte tycker att Peking räknas, då undertecknad och Niklas somnade under sista extranummret... och då blir det ju varken någon aha upplevelse, eller "faan va coolt me Jack D flarran till publiken" när man redan sett det, och trodde att DEN gången vare speciell, speciell... Nog utflummat, -Vad i helvete killar, säger alltså snubben utan namn, han talade som en greve, ni vet med såna där knepiga rullande rrrrrrrrrrr nere i halsen, typ, -Ni verrkarr faanimig ha med err det mesta!! Err skulle man hänga med lite oftarre! Hit me en grratis kaffe, förrbövelen!!! Jamenar, Trangiakök o liggunderlag.... Vafaan killar, lite kvalitet ska man väl unna sig??? OK, Jag tror han tyckte det blev lite väl, då undertecknat korkade opp en snorfin Zinfandel och ljudligt gurglade gomseglet med... Men vafaan, han tackade o andra sidan
inte nej då avsmakning erbjöds! Bytte en kosa rött mot nån superstrong söt Cider. Inte speciellt Harley med smultroncider heller....
Neej, varfaan e CitySussie?? Skulle tro att den gode PeO väntar sig harmynt....

To be continued....

Inga kommentarer: