fredag 4 september 2009

Belthelvetet av , IGEN!!!


YYooo!!! Jobbar natt. Vi har någe så in i helvete att göra, så ni skulle inte tro det var sant! Prod. chiefen har satt upp mig på nightshift denna, och nästa vecka. Säljaren/projektledaren ska alltså ut på golvet igen! Förvirrande att jobba natt: Går en sväng runt huset, hittar ena hundbajs. Hämtar bajspåse, plockar, går ner till soptunnan, och med ena handen full i skit står jag undrande framför tunnan, -Varför gick jag hit egentligen? Vafaan gör jag här? Ser en svart påse i höger hand, -Jaaaja.... Sussie, som oxå jobbar som en gnu dessa dagar, tycker senaste veckan gått i raketfart. Jag tycker jag lever samma dag två ggr. Typ Groundhog Day med Bill Murray, i miniformat... Säger: Hej! på morgonen, sover, säger Hej! på em, sover ett par timmar me kidsen innan jag återigen säger HEJ! och åker till TETAB 23.00. PUST! Försöker ju även hinna me lite projektledning och offerering på min lediga tid, så i eftermiddags skulle jag ta Svarten till jobbet för att kolla lite. Då går beltet av! Köpte nytt belt av GBP för 15 månader sen, och kört 550 mil. Den som satt på då, och gått av, var original, och har då alltså gått ca. 17.000 mil. Reklamation! tänkte jag, och sa det till Lasse. -Not! Inte på belt´s! Jag tänker iaf ringa Bike Line, eller var han nu köpt den ifrån, och ställa frågan. För mig känns det lite knepigt att byta en rem som gått 17.000 mil, köpa en ny för 2.300:-, köra 550 mil, skiten går AV, and thats it! Otur? Känns som vissa brister i kvalissen, tycker jag...Synpunkter/erfarenheter? Någon? Visst, jag ju kan ha fått upp en sten eller nåt skit. Men sannolikheten för det, att jag undevikigt denna förbannade sten i 17.000 mil, tjatigt? o nu råkar köra på den verkar lite för mycket! Nåväl, verkar inte bli hoj till Götet/Jorn om en vecka iaf. -1.995:-, my last offer! som Lasse sa, känns ändå inte helrätt för min plånbok just nu. Verkar få jobba 7tim i helgen oxå... "-Jaha , det vet man väl hur dom som har eget företag har det: Tjänar 500.000:-/år, 0 taxerar, jobbar svart, åker Merca, röker Rillo, skattefuskar, o jobbar 20tim/veckan!" -Not in my world!!!" Men Vincent han e glad varje dag jag hämtar på dagis, o Sebastian fick faktiskt en ÖSK-tröja idag, o tok-kramade o skrek -O,tack Pappa, TAACK!!! Sälj hojarna o renovera huset istället? -Näe, -Ryck upp dig nu Tigern! Som O´Malley, i Aristocats sa, JORN kommer bli världsklass! (om det inte blir jobb hela nästa helg oxå...) -RYCK UPP DIG! SA JAG!!! OK, som egen företagare får man ju inte grina över att man har FÖR mycket jobb. Det är bara att, och jag citerar nåt jävla bänghuve som trodde att JAG och min SVÅGER behövde guidning när vi bergsklättrade i Chamonix för 300 år sen: Sätta fötterna på BERGET, o använda tjurskallen!!! SEE YOU IN GOTHAM CITY!!!

Inga kommentarer: