lördag 12 september 2009

Jorn, WE LOVE YOU!!!!!


Gtbrg tur o retur på 24 tim. Checkar in på Nice Bed & Breakfast 17.50. Dusch, Bärs, Wirre(för mig iaf, en av Prospectarna e ju redan dret i baksätet, krökat sen Laxå...) Skinnbrallor o ANC-hood på, rusar(stackars Prospect, raglar nu) downtown. Letar oss fram till Sticky Fingers, tar en bit mat, förbandet verkar bytt sångare helt plötsligt, gamle legenden Göran Edman, som vi sett fram mot att se, har blivit ubytt mot nån skrikande Sebastian Bachkopia. Inget vidare! 22.00 var det då dags för mannen, myten, legenden JORN LANDE ATT KLIVA IN PÅ SCEN! Mama Mia och Caramba vad vi väntat på det här ögonbllicket!!! O, fytte rackern, va de var värt all denna väntan! Magiskt!!! Okay, hade lite brådis att få ut vårat besök i etern. Nu vet ni att vi var där! Så låt oss backa klockan några timmar, till tidpunkten för vår ankommst, så ska jag återge några, ska vi säga, incidenter, som inträffade. Och för allas välmående så lämnar vi namnen utanför... "What happens in Gotham, stays in Gotham..." Vi står alltså och väntar på att bli insläppta. Dom har riggat upp staket av hotellentré-typ, ni vet ett rep som hänger mellan mässingssolpar med stora kulor/klot, längst upp. Rätt va de är, så går en av Prospectsen loss på en av stolparna, vakter stormar fram o så var hans kväll förstörd... Vi andra hade dock inga problem att komma in, ska tilläggas. Efter avslutat gig, så var det tänkt att vi skulle fortsätta natten nere i källaren. Fribiljetter fick vi, då vi varit på Top-floor, och det var bara att knalla in. NOT! för näste Prospect. Han hade blivit insläppt vid entrén, klarat halvtrappan upp och lämnat friplåten till baben i kassan, då det tydligen blev kortslutning och han börjar jiddra om betalning och rota efter pengar. Sådant undgår inte en rutinerad väktare, inte. Jag ser vaktchefen + en nitisk aspirant rusa fram, och ja, resten har ni sett tusentals gånger i amerikanska b-rullar, Prospecten landar med nosen i asfalten...Nåväl, Prez och jag knallar iväg till baren, beställer en bira och väntar på P. som gått på muggen. "Där kommer han" säger Prez. -O där åker han ut! Säger jag. Det lustiga är att då vi frågar snubben som har hotellet, en kille runt 35, om han har koll på Sticky Fingers, så ler han lite lurigt och säger -Det är ju inte mitt förstaval direkt... Nej, säger jag, åldern talar väl inte för oss, typ, 18-20års åldersgräns. -Näe, fortsätter han, o sen har dom så träliga vakter... Jotack, det fick vi ju verkligen erfara! Nu vill jag bara göra en liten rättelse: Vad jag skrivit ovan är väl ungefär hur det skulle sett ut i Expressen eller Aftonbladet. Vad som egentligen skedde var att, visst revs det ner en stolpe till staketet, det var en Prospect som släpade ena foten efter sig då han skulle kliva över. Och visst var vi något salongs då vi klev in, men tror dom att man är spik nykter? Framför allt 00.30 då vi skulle kliva ner i källaren? Han som då inte kom in blev inte heller UTKASTAD, mer utvisad med en hand på axeln. Men våran kille, som blev utledd bakvägen, tyckte det hela var lite obehagligt. Genom nån skitig källare o upp för otäcka branta stentrappor med nitiska vakter med batonger i bältet, i kölvattnet. "Vafaan, sånt här har man ju hört riktiga skräckhistorier om, folk som blir "omhändertagna" i nåt inre rum, o fått lämna sjukan dagen efter i paket, med total minneslucka av vad som hänt!!!" Vill bara säga att när vi lämnade stället gick Presidenten fram och sa vakterna några väl valda ord... Svängde förbi McDonalds på vägen hem. Fyllekäka lite, och somnade i samma ögonblick som skallen landade på kudden. Tack o hej!!! (Kamelot 10 april nästa år...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jora det e så moget killar eller jag menar gubbar :) Hihihi men kul verkar det ju ha varit!

Unknown sa...

Okej, jag tar bladet från munnen, jag va en av dom som åkte ut men jag rev inte ner stolpen, en knack på axeln och ett pekfinger mot utgången, tack för kaffet vaktjävel, jag som va i kanonform, Vakten va på gång när Henka drog på sig ANC jackan så de så. Jorn va i alla fall världsklass å tänk att man fick ta honom i näven, cooolt!!!
T.T