lördag 19 september 2009

Sista svängen i sommarvärme?


Tja! Mys o pys me La Familia på fm. Sebban cyklar på egen hand(stödhjul dock)till Q8. Visse ligger o jiddrar i cykelkärran, Sudden, den gamle galten lunkar på vid sidan. Susanne har Sigge i koppel. Med andra ord: Hela fam. Taikon ute o fincyklar. Glass!!! Gnider hem o byter till fyrhjuling. Kollar "ny" bil. Tänkte byta ut Bussen mot nåt mindre. Hem o byter till TVÅHJULING! Tar en sväng me Thor. Första stop: Systemet! i Marieberg. Ett par "Lyxbira"-som Tore säger. Jag köper ju normalt mina öl på Parkhallen, alltså inget starkare än 3,5, så jag tycker att jag kan kosta på mig ett par xtra ordinära starkisar när jag någon enstaka gång vill köpa FinÖl på bolaget. ESB -Prisbelönt ale, en favorit, som jag spolade ned i toaletten efter en klurre, senast det begav sig, i Götet för en vecka sen. Vi hade kommit hem till Fawlty Towers och jag drog, snabbt som ögat, fram ESB´n för att avrunda kvällen. Då insåg jag att mina bröder var rätt sänkta, Ronnie somnade med tandborsten i mungipan... och klockan närmade sig faktiskt 03.00, så - Vafaan Benco, skit i bärsan o SOV, som alla andra. Sagt o gjort! Nu ere Pay Back Time! Hittade även en svensk Ale, Bredö Bitter, från Nynäshamn, smakar som gran/tallbarren man käkade för att morsan inte skulle märka att man tjuvrökt... Inget vidare, men en Tsunami av minnen...När vi kommer ut står ett par o stirrar på Pannan, o jag hör snubben säga: Så jävla helrätt! Alltid kul med superlativ! Det visar sig att snubben i fråga är bekant med Postens utsände, och har sin hemmabyggda japanare, som fick min credit då vi parkerade, 20m bort.
-Allt som är ombyggt är cool! säger jag. -Tack! säger snubben som heter Linus, -Brukar oroligt undra vad folk tittar på, då jag kommer fram till hojen o nån står o stirrar: ere soppaläcka? brinner det??? -Den har en SJÄL! Har jag fått till svars. Tror att denna Linus, som passande har ett reg.nummer med bokstäverna LNU, var trummis i legendariske(nåja)Örebrobandet LIMITED i mitten av åttiotalet. Vann "Talangen" som även då gick i Brunnsparken. Han hade nit-armband a´la Judas Priest, från handleden till armbågen, typ. Cool!!! Jaja, vidare till Statoil för att fodra de gamla järnhästarna. Sedan muppar jag till det lite. -Time is a factor, säger jag till T, har inte hela dagen på oss, så jag tar täten till "Hemlig destination" a´la veteranklubbsmuppar... -Jag hänger på som en skugga! säger T. Kör gamla vägen, Örebro-Kumla, mot och ut på motorvägen, fram till Brändåsen. Mot Hardemo! brum o wrooom, så passerar vi Riseberga kloster o kommer ut vid Sannakroa. Fika på Q8, och så är cirkeln som påbörjades imorse sluten. -Hem o korka opp rödtjutet, säger T. Vino Rosso! säger Bull. Sista marinerade kycklingfileerna landar på Grillen. Går upp/ut på balkongen, till Vincents förtjusning, för att plocka in möblerna för vintern... Vete faan om det blir nån avslutning med övernattning. De e ju rätt fullbokat nu... Good bless you all! och som Linus vid bolaget sa: Kör snyggt!!!

Inga kommentarer: