fredag 28 augusti 2009

Angående regn.....


Alltså, regn, fyfaan vilket skitväder det varit den här sommaren! Inte för att jag behöver +30 o sol för att åka, men det underlättar iaf om det inte snöar...Nämen allvarligt, familjen har varit 1v. på Öland, husvagn!, och 1v. på Smögen, tält, och vi har inte badat i saltvatten EN enda gång! Faktum är att när vi lämnade från Öland o Haga Park, schysst camping!, stog det som spön i backen. När vi lämnade Smögen blåste det 28 m/sek! Inget regn just då dock...Grannens tält förberedde sig på en Discoveryresa och hade det inte varit för undertecknad, så hade familjen i fråga förmodligen legat i omloppsbana runt Jupiter just nu! Dom hukade, och packade tidigt fredagmorgon. Vi rev tältet, drog en frulle nere på famous Smögen Bridge, och riktade V70´s xtraljus mot Bastuvägen... Thore är inte helt nöjd med sina mil detta mc-år, men vissa år blir det fler, och andra färre. And thats the hard motherfuckin´fact of life! Åter till SWEDEN ROCK FESTIVAL! Vi hade gjort Journey då X1án la av, Ericsson Xperia, mobiltelefon... Där skildes våra vägar åt. Tore, Farbror Bosse (han ligger i skrivande stund i tält utanför Filipstad, en av sönerna har Crosstävling imorron), och Linnea stannade kvar, jag gick till tältet för att titta till Niklas och ta en liten stänkare. Niklas skulle ta hojen in till Karlshamn för att titta på landskampen, så vi gick till MHF´s tält för att blåsa och kolla hur kördugliga vi var. Niklas blåste 0. Jag fick efter viss övertalning (rödvinsglas i ena handen, och körkortet i den andra...)blåsa jag med, 2,04 promillllle!!! Salongs! sa Bill, -Ta en rackare till! sa Bull... O de gjorde jag... Åter i tältet hittar jag De tre musketörerna, varav Thor snarkar som ett kompani repgubbar! Hur vi än försökte gick det inte att få liv i den mannen. -Okay, ligg här o ruttna Prospect, vi går på festival! Längst fram på Electric Boys språkar vi med ett par Stholmare, och jag avslutar en diskussion med det bevingade citatet: På med pilen, och du har vunnit en cykel! -Vafaen vare du sa? sa #1. Hur gammal är du egentligen? det där kommer väl från Hylans Hörna eller nåt, det är jag uppvuxen med! Gamla 40-taggare!!! Jovisst, jag drog hela Electric Boysstoryn med spelningen på Contan, då Conny gled genom "publikhavet" med Citarren på axeln, vidare till det klassiska giget på Ritz -OK Örebro, nu ska ni få åka! (där rök innertaket) och senast det begav sig: Palladium, typ -92. Vi stod och garvade oss harmynta tillsammans när Boysen äntrade scenen och ÖSTE!!! My god, det hör var det bästa jag sett/hört!(solsken och 2 promille i kroppen till trots)men jädrar i det snuset va bra det kan va! Till tältet igen. O Tore drar stock... Beslutar mig för att döda det som återstår av Mr. Jack Daniels. -Moget Benco, halsa bourboun framför grindarna... Jaja, vägra bli vuxen! Återstår Europe: -Joey, du e vrålhet!!! som tjejen bredvid gapade. John Norum...The King Has Returned! The Final Countdown(avslutar, of course)blir rena väckelsemötet. Hallelulja!!!! Linnea drar till tältet, vi avslutar med årets sista Headliner, Heaven & Hell. Mr. Ronnie James Dio i all ära, han sjunger fortfarande som en gud, men Toni Iommi är en trälig en, och vi går till tältet efter halva setet. Goder Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallååå... kul att se att du är tillbaka o bloggar! Jag var inne några varv, men la ner det när det inte hände något...
Vilket minne du har... -eller förde du anteckningar under SRF?!
Jag håller med Thore om att det varit en för kass hoj-sommar och har stora förväntningar på nästa år. Då ska det bli åka av!
Hoppas vi ses på någon av höstens o vinterns spelningar!

Linnea sa...

.. det var inte meningen att visa som anonym... Det var ju bara jag :)