fredag 12 juni 2009

Har landat...


Urinaren på festivalområdet, Tore skymtar bakom killen i luva me ryggen hitåt...


Pust! Nu har jag landat! Fredag em. barnvakter åt Affe, 1 år, över natten. En reflektion angående deodorenter: Hade med mig min trogne följeslagare Tulipan Negro som kamperat med mig sedan Karrotiden. Det var väl inte så farligt tyckte mina följeslagare(framförallt inte Tore som åter tagit den till sitt hjärta), men när de fick höra att jag köpt deon på RUSTA, ja då möttes jag av ett 4-stämmigt asgarv! Jag har under alla år handlat den på H&M, men helt plötsligt tog H&M bort den från sitt sortiment. "Nåt trassel med leveranserna..." fick jag veta. Det blev ett litet glapp med bl.a. Nivea som ANC leverantör, men det kändes som om det var nåt som fattades i mitt liv. Ända tills City-Sussie en dag kom inrusandes med hysteriskt rödbrusigt anlete och skrek: -Jag har hittat dom!!!! -Hold youre horses girl, sa jag, -Vad??? -Tulipan Negro!!!, på RUSTA!!!!! -KÖP!!!!!, skrek jag, nu lika tokröd själv i nyllet. Vad jag skulle vilja fråga är: Spelar det nån roll var det handlas? Näe!!!!! Bara man luktar bra i tältet efter ett par dar...

1 kommentar:

westside sa...

Härligt att läsa dina rader om allt möjligt,blev "rörd" av din historia om Rusta och Tulipan Negro...håller med dej,vem bryr sej vart man handlar den!!
Men hade de vart Lidl...då vete fan!!*asg*

Så fortsätt smeta in dej i den klassiska doften...får bra minnen fr ungdomen av den...du vet när man fick snigelspår i kallingarna...hahaha