måndag 3 september 2012

Rick racklådan SÅLD!

Jaa, det har ju varit lite dåligt med uppdateringar i sommar, har inte varit i form för det, så jag tänkte köra lite i efterhand: Hade ju en en växllåda över... Annonsen på Blocket gjorde mig inte nedringd direkt, 3-4 samtal, men sen fick jag napp! Nån snubbe i Lilla Edet tog den för 4 big ones, om jag betalade frakten. Taget! Nu ville jag bara bli av med den, men hur fasiken fraktar man en sån? Slår väl inte in den i tidningspapper a´la Stig Helmer´s slalompjäxor i "Snowroller"? -Näe, en låda skulle vara att föredra. sa Posten. Sagt och gjort: Snickrade till en liten Box. Totalvikt: 22kg. -Kan du inte skicka som postpaket, gränsen ligger på 20kg...sa Posten. Och Bussgods. Och Schenker skulle ta 700:-... -Företagspaket! sa Posten. Funkar även om du inte har ett företag... 450:-. Jaja, IVÄG! Väntade en vecka. Inga pengar kom... Hade sagt till snubben att jag förmodligen är den sista idealisten och fortfarande tror gott om alla, tills motsatsen bevisats, och att jag skulle jaga honom med blåslampa till världens ände om han försökte blåsa mig...Var detta motstsen? Ringer, inget svar. SMS, "har inte hämtat den än" Näne, men skicka PENGARNA! Inget händer. Ingen kontakt på ytterligare 3 veckor, och Susanne tipsar om blåslampan.... OK, ett sista samtal! Inget svar.... Lämnar ett meddelande där jag förbannar honom, hans släkt, hus, hund, vänner och till slut hela Västra Götalands län. Ber honom sätta in pengar eller skicka tillbaka lådan. Det tar skruv! Pengarna skramlar in  på kontot och sms'en plingar till med en ursäkt och "jag har varit på BB en vecka..." -Jaja, men resterande 3 veckor!?!? -SÄNKE! Nåväl: Slutet gott, allting gott!



Inga kommentarer: