söndag 2 september 2012

ETT STORT GRATTIS RONNIE!!!

Jahaja, då var han äntligen klar med hojen till sist!
Tog väl en 4 år, men nu är den besiktad och regad.
ANC hängde givetvis med ner till Linköping för att köra den hem.
Gick som ett skott! Kyligt och mörkt hann det bli, men det blev
en bra sen-sommar sväng på 26 mil tor. Skulle ju inte vara några
problem att hinna in till Apoteket på USÖ till klockan 21.00, där
undertecknad skulle köpa lite prylar inför operationen nästkommande
dag, men rätt som det var hade klockan tickat ifrån oss, och den hade 
hunnit bli 21.05 när vi nitade utanför den tillbommade huvudentrén.
-To late! sa jag. "Näe, vafaan, det e ju folk kvar. Jag insisterar!" 
sa Bosse och närapå bröt sig in när en snubbe gick ut. Efter 5min
kom han ut med påsen med SUPERTVÅLEN under armen.
 "Du är FÖR snäll boss, tänk lite mer på dig själv..."  
Kul liten parentes: Linus, som jag inte lyckats få tag på, ringde Ronnie
precis då vi skulle vända näsorna mot Örebro igen. Han hade fått mitt
meddelande och dragit iväg på egen hand, "inväntar er i Tjällmo!"  




Inga kommentarer: