lördag 18 juni 2011

Mer om SRF

Efter Moonspell's urladdning vände vi tillbaks till tältet för att tjata vidare med våra grannar från Norge Kjetil och Espen... Tankade, packade och klara återvänder vi till Festivalområdet , och glider förbi herr Åkerfeldt's husgudar, Morbid Angel. Och jaa, vad ska man säga? inget ont som inte har nåt gott med sig, eller? Vete faan vad HAN hör/ser hos det här gänget, men med tanke på vad HAN åstadkommer med Morbid Angel som inspirationskälla, så skiter jag faktiskt i att Morbid Angel låter som SKIT! Slölyssnar lite på Saxon och går vidare bort till Festival Stage och Headliners for tonight: Judas Priest! Redan innan dom kliver på, känns det något avslaget då K.K Downing för några veckor sedan meddelade sitt AVHOPP från gruppen. Han var ju en av grundarna och en hörnsten i deras lineup. Glenn Tipton/K.K Downing hade jag med i min "lista" över Gitarr-radar-par redan på högstadiet! Brian Robertson/Scott Gorham i Thin Lizzy och Bernie Marsten/Mickey Moody i Whitesnake var några andra av mina Kungar. Inledde med Rapid Fire och Metal Gods och redan nu får man väl säga att inhopparen Richie Faulkner är svinbra och en jättebra stand in, men.... Sjätte låten, Victim Of Changes, ger mig SÅÅÅN gåsud, men avsaknaden av mina "BÅDA" gitarrhjältar KÄNNS monumental i det klassiska introt: Ylande gitarrslingor som avslutar i ett hav av GUNG! God Damn!!! Kunde Tok-faaan inte stått ut NÅGRA veckor till??? Men det är SKITBRA!!!
SOVA!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: