fredag 17 december 2010

Såg att Lotta var på väg till Stockholm. Det gjorde att jag började fundera på om det var något speciellt i görningen,,,,King's Call! -Nix, det är ju inte förrens i januari. Självklart! Han la ju (den Vitpudrade...) näsan i vädret den 4 januari 1986, och visst är detta 25-års jubileet? -Inte faan kan man säga att det är ett jubileum?!?! Till minne av kanske? Ja, ja, ni hajar vad jag menar. Har ett urklipp från Expressen...liggandes i konvolutet till Thin Lizzy's "LIFVE" förmodligen från den 5 januari 1986, där man återger Phil's sista 48tim, typ. RIP!!!!!!!!!!!!!!!!!! Googlade och hittade nån sajt som den 25 januari har nån slags hyllning till gamle Phil i "Skyddsrummet"-Münchenbryggeriet, söder, Stockholm. 19.00-01.00, Husband + gästartister. Husbandet heter "The Little Darling's" och bassisten heter visst Lollopop Andersson... Låter taget, tycker jag... Känns som ett sånt där Husband/coverband som bara inte kan hålla sig, utan som mitt emellan EMERALD och STILL IN LOVE WITH YOU, bara måste dra av ett medley med: Alice, Alice WHO THE FUCK IS Alice? Sommaren är kort och Sommartider HEJ;HEJ! Hoppas vid Gud att jag har fel!!! Gamle Lynott skulle göra flip/flaps i sin urna....

Inga kommentarer: