lördag 13 november 2010

Susanne har event/utbildningsweekend med Mary Kay. Utbildning på Stora Hotellet och käk på Slottet... Se upp för dom ROSA BILARNA! Sebban ska till mormor. Hon ska ta med honom på sta'n och fika. STYX till SRF! Lyssnade på "Paradise Theatre" i lurarna på jobbet igår. Slungades tillbaks till 1981, Engelbrektskolan och min klasskompis, Richard Anhammer (RIP 1966-2008, han drabbades av en hjärntumör. Toktragiskt!). Det var han som HITTADE Styx. Kommer ihåg att han hade köpt plattan efter att ha sett dom på nåt "Ungdomsprogram" på Bonnakanalen. Han tog med sig vinylen till plugget, och vi fick lyssna på den på Musiken. Jag, Tompa & Flagga tyckte det lät lite väl klent, på den tiden var det Iron Maiden, Saxon, Judas Priest och Thin Lizzy som gällde. The New Wave Of British Heavy Metal så de dånar, alltså! Men efter några lyssningar funkade det rätt bra. Och sen ramlade man ner i Styx-träsket... Hittade nio plattor med Tommy Shaw, James Young och resten av grabbarna, i skivbacken! 9 stycken!!! Närmare 700:- på den tiden! Undrar hur mycket pengar man lagt på skivor genom åren. Nu kan man ju LADDA ner, o provlyssna, säger inte att JAG gör det, men man KAN...men då köpte man det mesta. Tror jag har en 5-600 vinyl ligger o möglar i källaren!!! Jaa, en del är DIGITALT oxå... Jajust, Sussie tittade lite förvånat på mig när jag sa att det blir coool att se Ozzy, trots allt. -Men du har väl aldrig lyssnat på honom nåt värst??? Kollade genom samlingen och hittade 7 studioplattor! Saknas gör hans två senaste; Black Rain och Scream (finns digitalt i Experian. Ful-laddat...) samt hans andra platta, Diary Of A Madman. 7 av 10 plattor tyder väl ändå på ett VISST intresse för den gamle Fladdermus-dräparen!

Förresten var det Flagga som HITTADE Maiden, Tompa Saxon, och jag ramlade på en powertrio från Kanada som heter RUSH! Mer om det senare. Trevlig helg!

Inga kommentarer: