lördag 27 november 2010

Advent

I morgon ere 1sta advent.Opeth Har gjort en låt som heter Advent. Finns på deras andra platta "Morningrise" -96. -"Advent" från "Morningrise" är ett bestialiskt bygge. Var det någon musikvetare som skrev, efter Evolution XX konserterna. En rrriktig feting! skulle jag vilja säga! O glöggen, mandeln och russinen åker fram. Gött, gött. Hade premiär för Bollkul, med Sebban imorse. ÖSK arrangerar. En mix av fotboll, handboll och innebandysektionerna. Ungarna samlas på "tjocka mattan" och ropas upp. Fastnar för ett namn: William Fredriksson. Känner inte igen den lille spolingen och tittar runt lite bland föräldrarna för att eventuellt se ett bekant ansikte, men hittar inte vad jag söker. Byter plats från plintarna, som ska användas, bort till bänkarna längs långsidorna. Hamnar bredvid FLAGGA! Hade ju kollat runt, och tyckte nog att snubben va lite lik Flaggas far, Bert, men nu känner jag igen min gamle vapendragare! Kul!!! -Jovisst är det min kille! var är din? "Kolla efter den med längst hår...svarar jag. -Coool! Lite tungsnackat, Flagga har ju mer eller mindre gott under jorden sista...-Faan, de blir ju 17-18 ÅR!!! Jobbade ju ihop med sin farsa och farbror på Södra brä'gårn/Bf's Bygghandel. Senare anslöt även lillebror Magnus. Nu snackar vi FAMILJEFÖRETAG asså, Bigtime!!! Vi kommer att ses igen. Det håller på fram till början av maj. Undertecknad dyker nog inte upp nästa lördag, OZZFEZZT!!!!

Inga kommentarer: