lördag 27 november 2010

Flagga

...och jag var faktiskt på Monsters Of Rock! -91. Tog tåget ner till Köpenhamn, checkade in på nåt skithotel, på med Ritz t-shirt, boots och skinpaj. Ramlade iväg till "Ströget", drack bira och tog pendeln till anrika Gentofte, för att se våra gemensamma, och på den tiden även våra STÖRSTA idoler: Queensrÿche! 1990 släppte gruppen plattan EMPIRE. En dubbel-LP med 11 låtar, som blev deras stora kommersiella genombrott. Kritikerna gick i taket redan på plattan innan: "Operation: Mindcrime", vilken även för mig är deras absolut bästa. Men för den breda publiken var det med EMPIRE som dom verkligen brejkade med hitarna "Silent Lucidity", "Jet City Woman" och titelspåret "EMPIRE". 1991 års Monsters Of Rock-Lineup: Black Crowes, Queensrÿche, Motley Crüe, Metallica och AC/DC. Inte illa!!! Minns att snubbarna som SATT framför oss va TOKhöga, Majaröken låg så tät att man knappt såg scenen, kunde liksom skära den med kniv... och spydde. Metallica har aldrig och kommer förmodligen ALDRIG bli mina favos, (har man svårt för James Hatfield's röst faller ju liksom hela grejen) och på den tiden var det inte Flaggas heller, så vi DROG! Fattar ni? Jag fattar det ännu inte idag, att vi missade Metallica på hemmaplan! Vafaan, vi var ju redan där, med biljett, YNKEDOM! måste jag säga. Idag tittar man gladeligen på skapligt... mindre band som Dream Evil och Epica och tycker livet e toppen, men Metallica I Köpenhamn: Naaee, vi drar... Ja,ja, kan väl lätt säga att man lär sig av misstagen...

Inga kommentarer: