fredag 22 maj 2009

Panheadman


Jaha, då hade sambon fixat grejor idag. Barnvakt från 13.00! Plocka lite hemma, kommunalt in till city, én macka på Bell´s coffe,
ett glas rött på Clarion, o så tre-rätters på Amano.
Går ut lite lätt med en Fisk-carpaccio sedan en Ravve fylld med anklever. BOMBER & GRANATER!!! Den är så god så det KN---AR i mun som sagt! Avslutningsvis: Lammrostbiff med jox. Den faller faktiskt INTE pappsen riktigt på läppen, det däringa joxet med någon slags bönor får mig att tänka tillbaks på min barndom, och en mor som förtvivlat försöker indoktrinera sina oskuldsfulla barn med div bönor och linser. Då som nu tycker jag det känns som en näve sand i truten. Till min förvåning kommer Dan springandes med en röding från, hör och häpna: CHILE! I Toscana??? Over my dead body! tänker jag, men Danne insisterar så what the hell! För
150:- glaset fick jag mig faktiskt en ny "utanför" upplevelse! Strålande!!! ANC´s second lady tog en Bruchetta Caprese: Bonnbröd med körsbärstomater, färsk mozzarella o salsa verde, typ grönsallad. Sedan valde hon, inte helt otippat, Amanos stolthet: Gorgonzola/valnötsfyllda pastaknyten! Till det slinker ett glas A-mano ner. Skippar faktiskt kaffet med tillhörande Grappa och drar vidare ut i kvällsvimlet. Pitchers, där vi inmundigar kaffet och Pannakillen hittar en dammig flaska Branca menta på översta hyllan. MAMA! Oleary´s, där bröderna Lannerhag lirar AC/DC-covers kvällen till ära, får bistå med en bärsa och en cider. Morsar på Bröderna. Mor Lannerhag var oxå på plats, hälsar på henne me. Buss hem, 22.00. Skickar hem Babysitter 1-A: Lotta o PeÅ, stresskollar första 45min på en rulle innan ögolocken blir alltför tunga, och vi, hit the sack. Sex är inte att tänka på...Bye!

1 kommentar:

Unknown sa...

Att beropå bröderna Lannerhag, han som bor granne med mej på Gärdet har troligen fått en fot i röven, alltså utsparkad av kärringen. Enligt rykten ska han ha tryckt på nåt pök på sidan av, jag tror det stämmer för jag har inte sett grabben på jävligt länge, nåja,é man trummis så é man, kolla bara på Tommy Lee.

"Thor"