fredag 15 maj 2009

Panheadman

Jag har problem. Angenäma problem, men ändå, problem. Jag vet nämligen inte vilken av mina två fantastiska maskiner jag ska åka på ner till Norje/Sweden Rock! FXRén åker man ju kungligt på. Jag har varit lite tveksam till Bosses snack om att "...näe, dom skulle spärra in de däringa japanska galningarna som kör förbi på motorvägen i 320 blås, istället för o stå och peta oss harleyåkare med en decibellmätare i stjärten!" Tyckte nog att 300 låter bra mycke... Men vafaan, drog iväg på nämnda motorväg igår, på FXRén i 166km/tim: Gick hur lugnt som helst! O då e ju inte den hojen byggd för racing direkt... Så idag har jag förståelse för att 300km/tim inte kan vara några problem som helst, med en Sporthoj som är byggd för det!!!
Jo, alltså, kungligt var ordet, sa Bull. Men andelen huvudvändare då jag kommer på den är ju inte större än om man åker Drag Star. No offence, Tore. Och handen på hjärtat, är det inte de man söker, uppmärksamhet, LITE, i alla fall. Kommer jag däremot på Pannan, ja då slänger sig folk huvudstupa ner i dikena, blåljus blinkar och sirener tjuter. Vuxna karlar står o gapar, gråter och sliter sitt hår i avund. Medan deras sambos/fruar vadar i sitt eget dregel av åtro... Jomen, kungligt på ett annat sätt...

Keep on fundering...¨

Inga kommentarer: