onsdag 26 oktober 2011

Första band ut på Sweden Rock Festival 2012!!!

Edguy, Dimmu Borgir, Blue Oyster Cult, Pentagram, Gamma Ray, Danko Jones och Mötley Crue.
Tar dom i intresseordning:

Edguy) Sympatirockar jag till med Thore. Best of önskas!

Dimmu Borgir) Har inte hört så mycket av dessa Norska, ansiktsmålade dödsmetalsmastodonter, men den senaste "ABRAHADABRA" verkar rätt OK. Symfoniskt, storslaget. Lite åt Moonspell-hållet. Har tydligen spelat tillsammans med Prags Symfoniorkester, både live och på skiva. Udda... PRAGS?... -Lite för tillrättalagd...säger bakåtsträvande Elvis. Jaja, må så vara. På de tidigaste plattorna gick det mest fort. Då gick det ännu snabbare än vad det gör nu...
Och så gormade han på Nörsk...

Blue Oyster Cult) Snubblade på dom -81, efter att ha hört en låt på radio. Nåt program med Anders Tegner, tror jag det var. Blev väl aldrig husgudar, men gjorde några coola låtar. Lirade på SRF 2008. Missade dom då, men enligt recensenterna levererade gubbsen storartat!

Pentagram) Legender jag missat...

Gamma Ray) Gamle Helloween-gitarristen/sångaren, Kai Hansens power metalband.

Danko Jones) "Inte så tokiga." sa Thore. Där går dock vår smak skilda vägar. SLÄTSTRUKET! borde Kanadensaren ha som mellannamn...

Motley Crue) Har jag avskytt sedan första gången jag hörde dom! Skitsång, trälig gitarrist och en trummis som ligger/låg med Pamela Anderson... Och detta förbannade pentagram-hårband! Den kvällen dom headlinar, för det kommer dom givetvis att göra, 80 miljoner sålda plattor... Så många förvirrade ungar finns det som lever i ett musikaliskt mörker... Ja, den kvällen kan jag lägga mig tidigt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå...Du får väl glädjas åt Mötley åt mig då. Jag tänker nämligen stå lyrisk o dregla över Nikki Sixx och få glädjen att se Tommy Lee göra sitt trummsolo i loop. De kommer att spela sist på lördagen, så då kommer du att vara fint utvilad till söndagsturen hem ;-) /Lotta