söndag 29 maj 2011

Metallsvenskan


Ja, det var ju ett par veckor sen nu, men jag har ju varit i en skaplig bloggsvacka sista tiden. Vill ändå skriva något om det;
Freda'eftermidda'n startade 16.00 med barbeque-party hos Peo. Kändes redan då att det va' nåt stort på G. Stämningen på TOPP från början! Första gången jag käkar karre' som smakar riktigt, RIKTIGT bra! Tok-kredit till Grillmäster!!! Till det bjöds det en egen-komponerad potatisgratin med grönmögelsås i istället för grädde! Kreativt! Lägg därtill en röding, trampad på Chiles "hemmadruva" Carmenére, så har ni en meny som får det att "K----a i mun!" som Ronnie brukar säga. Det blev, som det brukar, tight med tid, för Scar Symmetry började lira redan 18.30, och Peo hade bestämt träff med två Hillbilly-boys från Frövi 18.15, och vi ska väl hinna med en bira till och jag måste ha snus, och...... Scar Symmetry var alldeles lysande! Growl-Ola var tydligen inlånad som reserv. Vad som hänt den ordinarie skrölaren vet ingen, men hur han ska få platsen tillbaks vet faan! för inhopparen var överjävlig, faktiskt!! Morsa på gamla bekanta i mängder, drack öl och laddade för kvällens headliner; D-A-D. Efter halva konserten fann jag mig smågungandes/sjungandes och till Laugh 'n' a half, berusades jag av en total eufori och gäng-hoppade/tok-sjöng ihop med 4st snubbar jag aldrig sett förr!!! God Damn! Danish Dynamite Blooows!!!!

Mitt i villervallan tappade jag mina Homeboys. Jag ringde, ringde och ringde. Letade, letad och letade, men fick inte napp nån stans! Såg inledande låten med SATOR och cyklade hem. Susanne höjde ganska rejält på ögonbrynen då hennes Metal-hero trillade in redan före halv tolv! -Jaaa, sa jag lika bra det, skulle väl hamnat med PeO på eftersläck hos South Side och förmodligen kommit krypandes hem vid fembläcket... -Bättre så här!!!

Inga kommentarer: