måndag 30 maj 2011

Kanske blir en Japan trots alles...

Jaha ja, så händer detta; Växellådan rasar!
Nio dagar före Take off! Vete faaaan hur det här ska gå! Hade kört en sväng med Bosse, t.o.r. Arboga, via Glanshammar/Lillkyrka och med Käglan som avslutning. Skulle växla ned och köra ut vid Glanshammar/Fellingsbro-korset då det istället för klonket blev ett ssskkkrrrraaaaaaap! Såg hur oljan rann ut på vägen... Bytte primärbeltet för ett par veckor sen, och jag VET att den är i tightaste laget, och jag skulle släppa lite, men det har inte hörts några missljud och vad kan EGENTLIGEN hända??? FACIT! Så JÄVLA klantigt! Tror det blir skaplig belastning på utgående axeln...
Bosse åker hem och hämtar släp (bless you!) och när jag står där och begrundar min miss så dyker 3 japaner upp. Dom åker förbi, men jag hör dom sakta in och ser dom vända. -NEJ! Vill inte ha nåt jävla medlidande eller höra nån spydig kommentar! Dom rullar fram och jag ser till min förvåning att det är mina gamla klasskamrater Peter Eriksson och Jimmy Lundqvist + Jim! Kul!?!? Jaja, trevliga snubbar iaf. Visst blev det EN Harley-gliring, men sen gick det in på Reunion-spåret och 25-års jubiléum med klassen och "...vi hade tänkt en Ålandskryssning!" och -träffade Carina på Metallsvenskan, hon HATAR Örebro! 43 år och HATAR Örebro? Jojo...

Jaa, kunde ju träffats under trevligare omständigheter, men, men.
Nu blir det till o skruva lite... Plan B innebär FXR. Inte helt fel iofs, men inte i närheten av att åka Panna.

To be continued...

Inga kommentarer: