fredag 18 februari 2011

Satingen oxå!!!!

Glömde bort att buda på Tradera! 16.14 gick tiden ut för "Opeth-Hood". Själv var jag på Willy's... Kom på det i bilen på väg hem...-Jaha, kunde blitt min för 87:-! Väste jag tungt till S. Ghost Reveries-omslaget på ryggen och OPETH-loggan, broderad på bröstet. I guld! Ja, jädrar...

"Accept till Sweden Rock MF!!!" Klonkade sms'et från Bosse. -Favo? undrade jag. "Näe, men cool..." blev svaret. Letade reda på "Breaker" på Spotify. 1981. "STARLIIIIIGHT", och jag slungas tillbaks till Norra bro och cykelvägen till Gustavsvik (som på den tiden var ett UTOMHUSBAD och inget annat!), Per Edberger och hans bergsprängare som var lika bred som baksätet i Volvon... fasttejpad på pakethållaren. 2x35W! 80-tals rufs, jeansshorts, brottarlinne och ring i örat. Tonnårscoooool! Lirade så folk ramlade av bänkarna borta på läktaren vid hopptornet. Och nu ska man se dom live... Utan Udo iof. Jaaa, fysatingen vad tiden går! Men det är fortfarande BRA! Verkar vara en ny mix, osencurerad, på "Son of a bitch":Cock sucki'n motherfucker! fick man INTE säga anno 1981, inte! Har för mig att det inte gick att höra att han sjöng: SON OF A BITCH heller.

Jaha nu sover kidsen. Ska gå ner till S.
GRATTIS Tompa & Åsa, som firar 10 år idag!

Inga kommentarer: