fredag 14 januari 2011

KANSAS till SRF!

Jahaja, den här rubriken skulle förmodligen försatt mig i nirvana, för 25 år sen. drygt... På nåt sätt hittade jag Kansas. Flagga hade fått nåt blandband av nån, och "Carry on my wayward son" var ju ingen DÅLIG låt, så att säga... Köpte "Point of no return" från -77. SUPER!!! Dekade ner mig i allt dom gjort, men stannade någonstans vid "vinyl Confession" -1982, då bandet bytte sångare. Efter John Elefantes (vicket namn... Sebban skulle gillat det, ÄLSKAR nämligen elefanter...) entre' i bandet blev inget sig likt. Allt ska väl inte läggas på Elefantes axlar, då Kerry blev tok-religös och lämnade bandet -83. 1986 kom "Power", den första "nya" plattan jag köpt med Kansas. Skapligt missnöjd... När jag lyssnar på Kansas idag känns det ganska...mossigt... Förmodligen var det JÄVLIGT cool me Robby Steinheardt's viol DÅ, men nu? Njae... Typiskt festivalgig, inget jag skulle betala 500:- för att se/höra, Men det ska ändå bli kul att höra "Carry on.." med Steve Walsh tillbaks på sång igen!

Inga kommentarer: