fredag 7 maj 2010

Fredagssvängen


Tog fredagassvängen me Tore till bolaget. Ingen skulle visst köpa nåt, men jag fick med mig 2st ESB... Vidare till BILTEMA. Växellådsolja för mig, och en vattentät packsäck till T. Ska nog köpa olja till Pannan här oxå? Kollar priset iaf. För som svärfar sa -Det spelar nog ingen roll vad du häller i för olja, ALLT som finns idag är nog bättre än det som fanns 1950!!! Right?!?! Men om BILTEMA tar 250:- för en olja, som enligt spec INTE är OK, och GBP tar 275:- för en olja som SKA funka, så tror jag inte jag snålar på 25:-, när jag kan handla flaskor på Systemet för en tusing utan att blinka!?!? FXR'en har blitt MaryKay-rosa! Hittade en nyans som överrensstämde, på Colorama? Typ, 300:-. Ett vad är ett vad...-Du sprayar va? "Nix, PENSLAR." -HRRMPF... Ingen lackning jag är stolt över, men jag tror faktiska att mycket beror på lacken. Lackade en ny framskärm till Pannan, med den äckligt gröna färg den faktiskt har, oxå från colorama, och den blir nästan som pulverlackad/emaljerad, men på den rosa ser man VERKLIGEN penseldragen. Nu står det då metallack på den gröna burken, och snickerier/järn, på den rosa. Jaja, nu är tank, fram och baksärm iaf soft rosa. Får se vilken av dom det blir ner till SRF. Pannan e ju så mycke Rock 'n roll de kan bli! Men man sitter/kör ju som en påse skridskor! En entre' i rosa e ju iof inte helt fel det heller! Funderar dock på att sätta ett märke baktill, på min nytillverkade sissybar i "1 rör (Pappa Harry skulle vart stolt!); JAG HAR FÖRLORAT ETT VAD! Så folk vet... Ringde Tompa för en timme sen och meddelade att jag INTE kommer till hans och Stefans SRF kickoff. Det har varit fullt upp, och jag har glömt bort att säga till, ber om ursäkt för det! Det hade han redan listat ut... Dom stod i kön till HARRY'S. Susanne har lagt sig, o jag tar den andra ESB'n och lyssnar på JORN. GOOOD NIGHT!!!


Inga kommentarer: