torsdag 21 juli 2011

På HOJ!

Iiiihhhhaaaaaaa! Motherfuckers, ANC rides again!!!
Körde Vättern runt. Fika i Karlsborg, Bolaget och handla det som glömts i Hjo, och 33 mil senare rullar vi in på Wetterviks camping ett par kilometer norr om Vadstena. Upp med tältet och på med grillen! Satt och jiddrade till klockan blev, typ, 01.00. TOK-TRÖTT! Men den gamle fylletratten Thore ville inte låta mig sova, utan fortsatte att tjata hål i huvet på en, nedkrupen i sovsäcken....
Sov till 09.00. Till morgonkaffet kommer det fram en luring. Såg honom stryka runt cyklarna igår kväll, och idag kom han promenerandes förbi med sin katt i koppel... "God morgon! är ni svenskar???" -Oyeas! svarar jag. "Jag åker också motorcykel. Fast inte en sån där, dom tycker jag INTE om. Jag har en Yamaha, från 1974, fyr-cylindrig. Eller var det båten som var från -74 och mc'n från -78???"
IDIOT! Hur i helvete kan man börja en konversation med sådana repliker??? Han märkte nog att det, liksom, blev lite kallare i luften...och smög iväg, utan att säga hej.
Tur för honom... somliga känner inte av vibbarna utan blir sittandes och tjatar och tjatar. Var framme en snubbe från Danmark igår kväll.... Rökte pipa.

12 mil kvar och en fika på Statoil-Brändåsen.
Halleluja!

Inga kommentarer: