måndag 11 april 2011

Söndagssväng

Let's Ride! mass-sms'ade jag. "Let's work!" och "Måste pula med släpkärran" och "Örebrocupen i innebandy..." klonkade det till svar. Jaja, Bröderna Hårdrock drog iaf iväg på en sväng.
Let's eat! Sagt och gjort: den klassiska, urtråkiga, världslängsta raksträckan förbi Marieberg, Mosjö GCC, Carlbarks (nåja, svängtvång i rondellan), Ericson-fabriken? ja, hela träliga vägen till Hallsberg och Brändåsen avverkades med ett FET-FLIN på läpparna. Vad gör det att det inte svänger, när det för första gången känns RIKTIGT skönt att åka! Parkade utanför McDonald/Brändåsen och insåg båda två att det finns godare alternativ -Mot MAX!
-Premiärtur? undrade Fam. Sven Svensson. När vi parkerat. -Näe, men första gången det är skönt! svarar Thor... -En SÅN ska jag ha när jag blir stor! sa Bruno Svensson, 3 1/2. -Dream on, dream on, mumlade jag...


Kaffe, to go, till fallen vid Karslund, sen hem till Farbror Bosse, som precis blivit klar med släpkärran. Tjata lite med Bosse och återvände sedan till hemmet där S och ungarna hade pysslat till en Vårfest! med exotiska frukter, färska jordgubbar, djupfrysta blåbär och div tok-antioxidanta smoooothies, mixade på ovanstående. Små smarriga snittar med kräftstjärtar, skagenröra och oliver fanns också på det dignande delikatessbordet. YUMMIE! Furstligt avslut på denna vårhelg!!!

Jajust, tempade in mig på 38,7 lördag kväll. Släckte 21.45...

Inga kommentarer: