fredag 24 september 2010

DEN TOTALA FÖRÖDMJUKELSEN...

Tog en sväng på Pannan. 17 grader o sol, 24 sept, OCH LEDIG, hur många ggr händer det under ens livstid? Kicka! Började med farbror Marcello och lite pengar jag var skyldig för batteriet till skruvdragaren. Fortsatte till ÖB för lite billiga måste-prylar. Språkar med nån tatuerad-white trash-motherfucker utanför, som öste beröm över den gamla krigaren: Joora, -48 vettu, 1200cc, går som ett skott, oooja sååå lättstartad, nästan alltid första kicken. SLUT. Fyfaaan va jag kickade!!! Framför jantelagens högborg... O trash-Ove o Oves tjej stog o kollade. "Jag kan knuffa igång dig!" -Aeej faan, de e lugnt vettu... Göte, 72 glider förbi med rullatorn "Det luktar bensin! Den är säkert sur!" -God damn! Är det din eller min hoj? MUPP! Den dan e inte uppfunnen, då den här Pannan blir sur! (Följande teknikaliteter drog jag inte för den gamle..) Det hänger ihop med den skapliga väg det är mellan förknasaren och insuget/cylindrarna. soppan hinner inte med, utan förgasas på vägen till cyllarna. Enligt Lasse på Genuine Bikeparts är det toksvårt att sänka en Panna. -Så de så! Gubbajävel! Smyger runt hörnet o ringer CoFaD;-Kommer på ROTMOS!!! Startkablar och 5 kickar senare hörs sången på öster igen! Tror det hänger ihop med elkrullet jag hade i Läppe. Har tagit bort batteriet i lådan, som visade nästan inget liv, samt extraacken jag hängt på, och ersatt med ett nyladdat 10Ah batteri. Shit! Kan det va så att det inte orkar med o ladda? För stort batteri för generatorn/alternatorn, Lyse på, lågt varv i stan och 5 starter på 7km? Skulle haft nåt att mäta upp skiten med! Det visar sig när vi kommer hem, efter zero omstarter och utan halvljus, att batteriet iaf ligger på 12,6V. Får väl hålla ögona öppna...
Thanks Thor för bra uppställ! Trots att Davids hockey började 16:20! Cool o komma på hojen oxå!!! Själv kollade efter Forrrrden... så rulla de in en Harley!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Som sagt, självklart kommer man på studs när PREZ ringer om hjälp, man vill ju inte ha knäskålarna genomborrade. Först kommer A.N.C, sen familjen.
CoFoD

Unknown sa...

Som sagt, självklart kommer man på studs när PREZ ringer om hjälp, man vill ju inte ha knäskålarna genomborrade. Först kommer A.N.C, sen familjen.
CoFoD