lördag 24 april 2010

Planering & planering...


Började redan förra lörda'n Grilla hos Tore, kolla HV71 vs DIF. Det gick ju bra så långt. (håller på HV...) Skulle vart fler, men... Bira o gamla videos från -80 talet. Hemma vid 01.00. I veckan har jag pulat lite med Los Pannos. Har ju varit lite knepig att starta på sista tiden. Jaa, sista tiden förresten, har ju inte åkt så många miles än, men den var ju lite svår redan i sluttampen på förra säsongen. Hade mina funderingar på batteriet, och fick det till viss del bekräftat under vintern, då det stått på laddning i tvättstugan. Ibland när man kom ner så lös det rött. Bort med elektroderna, på igen, o gult/grönt. Knepigt. Har sen dess kört några vändor, med reservbatteri bakpå... och det har behövts, om man säger så... Nu har jag blåst rent förgasaren, ingen skillnad. Förgasaren igen + tändkablarna. Här händer det grejer! Visade dig att en av tändhattarna var lite trälig, så efter ett kvickt byte så var problemet ur världen! Nu går den gamle goingen på vilket skitbatteri som helst igen!!! Tog en kortis med Linus i torsdags. Han har ju fått sin Afrikan (se tidigare inlägg) ready, set & GO! Tog en sväng till Genuine Bikeparts och språkade lite med Lasse. Han kom med ut och tittade på mitt oljeläckage, som spottar mina fina vita däcksidor kölsvarta, och tipsade om packboxen mellan trans/växellåda. Sagt och gjort: Drog igång imorrse, åkte ner till Lasse och köpte packboxen. Hade Tore förbi på ett snabbstopp, han e ju lite åksugen sas...; Vi får sikta in oss på morgondagen... Började riva växellådan från andra sidan oxå, då jag för mitt liv inte kunde förstå hur jag skulle kunna få bort den befintliga packningen från "min" sida! men med vissa, mistänker inte så "by the book" handtag(hammare & huggmejsel...), så fick jag bort den gamla. Den nya är på plats, fattas bara monteringen av transen, så är vi set to go! Jajust, planeringen, Susanne gled iväg med tjejerna upp till vimlet i City, och Thor var lite rastlös hemma med Körslag och annat elände, så han kom hit med ett par bira och spelschemat för SRF, med förstrukna band av intresse. Muppflagg? INTRESSEFLAGG säger vi!!! Det första som händer av intresse är Stone Sour, 15.00, på torsdagen. Tore flaggade lite för Treat, 13.45... Varningsflagg för mig iaf... Nu krockar ju Stone Sour, givetvis, med gamla idolerna Y&T! Ålder före entusiasm? vilket leder oss till Sweden Stage, och Dave Meniketti and the boys. Sedan följer; Sabaton, JORN LANDE! och Aerosmith avslutar kvällen. Trevligt avslut!? SLUT

Inga kommentarer: