måndag 2 mars 2009


Skepp o HOJ! Fick man till de, va? Undrens tid är tydligen inte förbi, Electric Boys återförenas o lirar på Sweden Rock! Ännu en i raden av trötta reunions för en festivalsommar kan tyckas, men sanna mina ord: Conny Bloom rules! Skit samma det där med trött reunions, dessa snubbar var inte FÄRDIGA!!! O om det är sant som rykten säger att det är Niklas Sigevall som håller i stockarn, kommer detta bli en legendarisk spelning. Han (Niklas) hoppade av för att "få mer tid att meka me hojen" Hur jävla cool får man bli! Dessa bevingade ord är dock obekräftade... Men var faan tog kar´n me rockvärldens kallaste mustasch (kolla omslaget till "Groovus Maximus" från -92, så förstår ni vad jag menar, snubben har ideer!) vägen? Han går under jorden, o INGEN vet vart. Någon??? Jag har ju i tidigare inlägg lovprisat den gode Conny, men detta trodde jag aldrig jag skulle få uppleva! Contan, Örebro 1990, Conny glider genom publikhavet, nåja... med sitarren på axeln. King of kings! Legendariska rockhaket Ritz, Örebro, 1992, eller vare -93??? Conny (återigen) kör gitarrhalsen genom innertaket och mullrar: OK ÖREBRO, NU SKA NI FÅ ÅKA!!! O nog faan blev det åka av!!! God Of Gods! Palladium, Örebro, 1994, Freewheelin´ turnén, grymt underskattat album, ingen Sigevall dock, men Thomas Broman täcker upp på ett föredömligt sätt. Men vafaan, det känns som publiken redan här, glömt dessa rockande wonderboys!!! Nåja, var iaf där me Urban Stridh (samme U som jag var i Götet o kollade Mustasch med, för två vintrar sen. Samme U var oxå med på Mustasch här på hemmaplan, då ledsagad av sin son! Ledsagad, låter som han e 95 bast...) Skapligt dragna vad jag minns...
Hade suttit i min ungkislägenhet på Storgatan, o farsan Baloo hade väl lagat till nån schysst 3-rätters eller nåt... De va väl sista gången man såg Ubbe oxå, ja på 12 år iaf, han flyttade visst till
ostkusten, Nyköping eller Oxelösund eller nåt sånt. Jaja, nu börjar det visst flumma iväg till ingenting med detta lilla inlägg... Sweden Rock Fesival, Norje, Blekinge, 2009, kan det bli annat än sucèe!!!!! Neä, fyfaan va underbart!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tja "Benco"!! Jag förstog att du slulle bli exalterad när Electric Boys presenterades, coolt av trummisen att hoppa av för att få mer tid för hojen, en annan har ju också lirat lite trummor så jag tänkte att vi i ANC också borde bilda ett band, då anställer vi nån som kör prylarna så tar vi hojarna på turnén. Det blir Bosse på bas, Benco på gura, Thor på drums och Ronnie James Carlsson på sång o glockenspiel. Coolt va!

"Tore"